wtorek, 16 grudnia 2014

"Tak blisko..." - Tammara Webber

"Deja vu. To była pierwsza myśl, która przyszła mi do głowy, gdy zostałam przygnieciona do siedzenia samochodu. Ale na tym podobieństwa się skończyły."
Tytuł oryginału:Easy
Wydawnictwo:Jaguar
 Cykl: Kontury Serca (tom 1)
  Rok wyd:2013
Stron:336
Kraj: Stany Zjednoczone
To pierwsza lektura w tym stylu, jaką miałam okazję ( a raczej ochotę ) przeczytać. Romans  młodzieżowy , bez żadnej fantastyki w zanadrzu:) Byłam ciekawa swojej reakcji na tę książkę, bo romanse to zdecydowanie nie moja bajka.

Jacqueline to postać, której nie da się nie lubić. Sympatyczna, skromna, mądra. Dobra koleżanka i kochająca dziewczyna. Studentka, która wybrała college ze względu na chłopaka, co uważam za jedyny jej mankament. Związek z Kennedym trwa już trzy lata, kiedy to wspaniały chłopak dochodzi do wniosku, że musi się wyszumieć przed wejściem na drogę kariery, i zrywa z Jacqueline bez ostrzeżenia. Dziewczyna jest załamana. Trzy tygodnie później Jacqueline wychodzi wcześniej z imprezy, na którą namówiła ją przyjaciółka i zostaje napadnięta przez jednego z przyjaciół byłego chłopaka. Od gwałtu ratuje ją nieznajomy chłopak. I od tej pory pełno go wszędzie w życiu dziewczyny. Jacqueline jest nim coraz bardziej zafascynowana. Przystojny, inteligentny, jednocześnie ma w sobie coś tajemniczego i mrocznego. W tym samym czasie Jacqueline uzależnia się od maili od swojego tutora z ekonomii , Landona, który okazuje się człowiekiem dowcipnym, wrażliwym i ciekawym. Niestety nigdy nie widziała go na oczy. Czy Jacqueline dokona trafnego wyboru?

Na moje szczęście książka nie skupia się jedynie na emocjach związanych z miłością i pożądaniem, choć oczywiście jest to wątek przewodni. Jednak autorka wplotła w fabułę prawdziwą, oddaną przyjaźń, zagubienie, stan zagrożenia, poczucie winy i tajemnicę z przeszłości. Dzięki temu książka nabiera głębi. Bohaterowie w książce są różnorodni, ciekawi i prawdziwi. Najbardziej przypadła mi do gustu przyjaciółka Jacquelin, Erin, która pomimo pozorów płytkości okazała się osobą głęboko oddaną, oraz znajomy  Jacqueline z wykładów ekonomii, wiecznie zaspany gej, który całkiem sporo widzi.
O Lukasie mogę powiedzieć tylko tyle, że faktycznie jest to postać, która wzbudzi zainteresowanie chyba każdej osoby płci żeńskiej z heteroseksualną orientacją.
Napisana w pierwszej osobie opowieść pozwala poznać wydarzenia widziane oczami  Jacquelin, co bardzo ułatwia czytelnikowi wczucie się w bohaterkę. Pani Webber rzuca nas w wir studenckiego życia, pozwalając poznać jego jasne i ciemne strony.

Autorka umie czarować piórem. Książkę czyta się błyskawicznie i ciężko się od niej oderwać. Bardzo fajnie napisana historia miłosna, nie spłycona tanimi opisami erotycznymi, pomimo tego, że od namiętności aż kartki się tlą:) To lektura lekka, przyjemna, wzbudzająca sporo emocji, nadająca się na jeden, góra dwa wieczory. Polecam miłośniczkom książek romantycznych, zarówno tym młodszym, jak i tym starszym.

Czytam literaturę amerykańską

6 komentarzy:

  1. Jacqueline i Kennedy? Serio?
    Chyba zaczęłam czytać tę książkę, ale sam początek tak mnie zirytował, że ją zostawiłam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja podeszłam do niej na luzie, więc mnie nie denerwowała:)

      Usuń
  2. Czytałam jakiś czas temu... ale z jakiegoś powodu nic na jej temat nie zostało mi w pamięci. Choć ocenę dałam jej dobrą. Chyba właśnie dlatego, że choć książka jest w porządku, to niczym tak naprawdę nie zachwyca ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jako czytadło całkiem niezła, ale żeby się zachwycać, to raczej też nic takiego w niej nie znalazłam:)

      Usuń
  3. Lubię książki z tego nurtu, więc może kiedyś się skuszę. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Lubię młodzieżówki, więc i po tą książkę z chęcią sięgnę :). Może mi się spodoba.

    OdpowiedzUsuń

Nie krępuj się! Powiedz co o tym sądzisz:)