piątek, 12 lutego 2016

"Bez pamięci" - Barbara Freethy

Tytuł oryginału:Silent Run.

Wydawnictwo:BIS
Cykl: SILENT (tom 1) 
Tłumaczenie:Dorota Rostkowska-Kowalczyk
    Rok wyd:2015
Stron:360
Kraj:Stany Zjednoczone
"Bez pamięci" to kolejny thriller wykorzystujący motyw amnezji. Tym razem mamy do czynienia z uciekającą kobietą, która podczas samochodowej ucieczki przed nieznanym napastnikiem wypada z trasy i spada z urwiska. Budzi się w szpitalu, nie wie kim jest ani skąd się tu wzięła. Do czasu, gdy odwiedza ją mężczyzna, który twierdzi, że kobieta opuściła go osiem miesięcy wcześniej bez słowa wyjaśnienia, zabierając ze sobą ich półtoraroczną córeczkę. Sarah, bo to ona jest główną bohaterką, nie pamięta ani Jacke'a, ani swej córeczki. Czuje jednak, że faktycznie miała dziecko. Nie wie dlaczego opuściła tego przystojnego, najwyraźniej bardzo ją wówczas kochającego mężczyznę. Nie wie, komu ma ufać, ma przeczucie, że ktoś chce ją zabić. Postanawia skorzystać z pomocy Jacke'a w odnalezieniu dziecka, które najwyraźniej gdzieś schowała. W między czasie powracają do niej okruchy wspomnień. Okazuje się, że Sarah jest kimś zupełnie innym niż wszyscy myśleli, że życie jej i osób, które jej pomagają, znajduje się w śmiertelnym niebezpieczeństwie.

Muszę przyznać, że książka mile mnie zaskoczyła. Dzieje się naprawdę sporo, akcja jest bardzo dynamiczna a bohaterka nie jest ani denerwująca, ani miałka. Motyw dość ograny, jednak podany w fajnej formie. Wciąga dość mocno i pozwala identyfikować się z bohaterką. Wątek miłosny jest tutaj dość mocno zaakcentowany i rozwija się wraz z ilością przeczytanych stron. Końcówka dość mocno trąciła mi harlequinem:) Jack jest trochę zbyt idealny. Przystojny, bogaty, inteligentny. Zakochany bez pamięci facet z pazurem. Gotowy zabić, by odzyskać córkę. No i ma jeszcze jedną zaletę, jaką jest starszy brat. Oczywiście też przystojny, tyle, że mniej poukładany. Z przeszłością. Bardziej intrygujący. Podobały mi się także postaci drugoplanowe. Każda z przyjaciółek z przeszłości Sarah ma w sobie coś ciekawego. Dość łatwo mi przewidzieć wokół czego będzie się kręciła część druga tej serii.

"Bez pamięci" to książka bardziej dla kobiet. Lekka powieść rozrywkowa z szybką akcją i wątkiem miłosnym. Trochę napięcia, trochę dramatyzmu, sporo miłości. Styl lekki, fabuła spójna, akcja równa. Może nie niesie żadnego przesłania i zapomnę o niej dość szybko ale muszę przyznać, że bawiłam się naprawdę nieźle.

Gra w kolory
Grunt to okładka
W 200 książek dookoła świata

8 komentarzy:

  1. Wystarcza mi wątek miłosny :D zachęciłaś mnie do przeczytania... dziękuję :)
    Pozdrawiam!!
    Posredniczka z posredniczkaa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Zaintrygowałaś mnie tą pozycją! Myślę, że po nią sięgnę.
    nieuleczalnyksiazkoholizm.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Brzmi obiecująco :) Chyba się skuszę :) Pozdrawiam :)

    http://fascynacja-ksiazka.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Poluję na tę książkę, gdyż bardzo lubię połączenie thrillera z wątkiem miłosnym.

    OdpowiedzUsuń
  5. Mimo że thriller to chyba jednak ta pozycja by mi nie podeszła, jak piszesz, że bardziej dla kobiet, to podziękuję :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Trochę jakby dla mojej mamy... bo raczej nie dla mnie ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Skoro dla kobiet to jestem na tak. Lubię takie filmy.

    OdpowiedzUsuń
  8. Dawno nie czytałam nic w takim guście, poszukam :)

    OdpowiedzUsuń

Nie krępuj się! Powiedz co o tym sądzisz:)