czwartek, 8 listopada 2012

"Upiory"- Jo Nesbø

Moja opinia:

            "Krzyki ją wzywały. Niczym włócznie dźwięku przedzierały się przez wszystkie wieczorne odgłosy centrum Oslo, przez równy szum samochodów za oknem,odległą syrenę,której dźwięk wznosił się i opadał,przez bicie kościelnych dzwonów gdzieś niedaleko. To o tej porze,wieczorem, ewentualnie tuż przed wschodem słońca,polowała na jedzenie."

Tak zaczyna się ta książka.Przez krótką chwilę nie mogłam wpaść na to,kto jest narratorem. Już sam początek jest intrygujący a reszta książki dorównuje początkowi.
W narkomańskiej melinie zostają znalezione zwłoki Gusta-młodego narkomana i handlarza. O jego zabójstwo oskarżony jest inny narkoman Oleg,który okazuje się być w przeszłości blisko związany z Harrym Holem.
Po trzech latach pobytu w Hongkongu Harry wraca do Oslo,by zająć się sprawą Olega.Nie jest już komisarzem,jednak ma kilku przyjaciół w policji,którzy są skłonni mu pomóc. Czy uda mu się udowodnić niewinność Olega?
W Oslo działa siatka Dubaja rozprowadzająca nowy narkotyk-wiolinę. Nagle z ulicy znikają inni handlarze a narkomani stoją w kolejce po nowy narkotyk. Kim jest Dubaj,którego nazywają duchem? Jak daleko sięgają macki jego organizacji?
Przez całą akcję przewijają się wstawki,które są spowiedzią zabitego na początku Gusta. Poprzez nią poznajemy część zdarzeń,które doprowadziły do jego śmierci.
Świetnie napisany kryminał z wartką,zaskakującą akcją i niesamowitym bohaterem Harrym,który ma więcej wad niż zalet,jednak jest jednym z moich ulubionych bohaterów.Książkę się rewelacyjnie czyta,ma częste zwroty akcji i zaskakujące zakończenie. Polecam fanom Harrego Hola i miłośnikom dobrego kryminału.
 
Baza recenzji Syndykaty ZwB

9 komentarzy:

  1. Czytałam inną książkę tego autora i postać głównego bohatera bardzo przypadła mi do gustu, więc pewnie sięgnę i po tę część :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Dawno już nie czytałam dobrego kryminału, więc może czas najwyższy to zmienić, tym bardziej, że zaciekawiła mnie ogromnie powyższa książka.

    OdpowiedzUsuń
  3. Chciałabym wreszcie poznać jakąś książkę autora, żeby chociażby być w temacie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie przepadam za kryminałami, dlatego odpuszczam :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. Lubię kryminały, więc czemu nie:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Mam zamiar zaczac moja przygode z ksiazkami Jo Nesbo od "Czlowieka nietoperza" i wkrotce to uczynie :)

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Upiory to zdecydowanie Parnas powieści kryminalnej... Nie przyjmuję do wiadomości żadnych innych opinii ani tego, że miałoby już nie być więcej tomów z Harrym:-)

      Usuń
    2. Zgadzam się w 100%:-)

      Usuń
  7. "Upiory" są rewelacyjne, nawet ta zabawa z czytelnikiem, gdy szczurzyca jest narratorem :) Smutno, że to koniec Harry'ego, na szczęście mam jeszcze 2 zaległe książki Nesbo do czytania, więc na razie sobie je dozuję - na początku pochłaniałam serię o Harrym szybciutko, ale teraz, wiedząc, że jestem przy mecie, zwalniam.. :) Pokochałam Harry'ego miłością gruppies, ciągle mam nadzieję, że jednak wróci...

    OdpowiedzUsuń

Nie krępuj się! Powiedz co o tym sądzisz:)