środa, 19 czerwca 2013

"Uprowadzony"- Lee Child

Jack Reacher jak zwykle daje radę.

A wszystko zaczyna się od przypadku. Jack idący sobie spokojnie chicagowską ulicą mija pralnię, z której właśnie wychodzi kobieta o kuli. Kobieta potyka się, Jack łapie ją i nagle znajduje się w centrum akcji. Bowiem kobieta jest celem ataku trzech mężczyzn, mających za zadanie  uprowadzenie jej. Tym sposobem Jack zostaje wplątany w coś, czego wielkość nawet nie przyszłaby mu do głowy. Porwany wraz z Holly, która okazuje się agentką FBI, córką generała zajmującego najwyższe wojskowe stanowisko, zostaje przewieziony do bazy szaleńca dowodzącego małą armią opętańców.

Jacke'owi tym razem przyjdzie się zmierzyć nie tylko z całą armią wrogów, lecz także ze swoim strachem. Pierwszy raz czytałam o Jacke'u poddającemu się słabości, co absolutnie nie zmieniło faktu, iż jest jednym z moich ulubionych bohaterów. Trup ściele się gęsto, zapoznałam się z tajnikami działania przeróżnych rodzai broni, akcja wciągnęła mnie na całego. Książki Childa mają to do siebie, że pomimo tego, iż wiem jak książka się skończy (w końcu Jack nie może umrzeć:)), to i tak czytam z dużą dozą emocji.

W tej części autor zafundował nam całkiem sporo akcji. Mamy porwanie, tortury, podpalenia, morderstwa, walkę starego i nowego świata, rasizm, trochę polityki, trochę tajników działania FBI, trochę seksu i wiele, wiele więcej. Pomimo kilku scen, które przeczą prawom logiki, czytając książkę Childa przymykam na nie oko poddając się świetnym, plastycznym opisom i mknącej błyskawicznie, wciągającej akcji.

Książka została wcześniej wydana pod  tytułem "Umrzeć próbując" i moim zdaniem tamten tytuł świetnie tu pasował. Powieść polecam fanom Childa oczywiście oraz osobom, które lubią dobrą, mocną sensację. W książce nie brakuje bowiem dosyć drastycznych opisów tortur i  morderstw dokonanych przez szalonego dowódcę.


Tak abstrahując  od tematu, to nigdy, przenigdy nie będę sobie wyobrażała Jace'a jako Toma Cruisa!

Przeczytam tyle,ile mam wzrostu: 3cm

9 komentarzy:

  1. Jestem pod wrażeniem. Skąd ty takie fajne książki wynajdujesz? Porwanie, tortury, podpalenia, morderstwa... lubię takie mroczne klimaty, dlatego muszę koniecznie poznać tę pozycje.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z biblioteki:) Książka z pewnością warta przeczytania, kawał dobrej sensacji.

      Usuń
  2. Ze wstydem przyznaję, że nie czytałam żadnej książki Lee Child'a. Myślisz, że ta książka byłaby dobra na początek?:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jasne:) To dopiero druga część a nawet, jeśli zaczęłabyś od siódmej, to spokojnie można czytać. Jeśli lubisz sensację i twardych bohaterów to polecam.

      Usuń
  3. Tej części jeszcze nie miałam okazji czytać, ale do Reachera zapałałam ogromną sympatią, więc książkę prędzej czy później przeczytam. I też nie potrafię sobie wyobrazić Cruise w roli Jacka, moim zdaniem on nie pasuje do tego bohatera.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja łykam wszystko z Reacherem,bo jak pisałam, to jeden z moich ulubionych bohaterów. Ostatnio obejrzałam ekranizację "Jednym strzałem" i się przyłamałam, bo Cruise w ogóle nie pasuje do roli. Nie ten typ kompletnie.

      Usuń
  4. Niestety sensacja to zupełnie nie mój gatunek :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Zapowiada się bardzo dobrze. Czas zapoznać się z Reacherem :)

    OdpowiedzUsuń

Nie krępuj się! Powiedz co o tym sądzisz:)