wtorek, 6 września 2016

"Wieża milczenia" - Remigiusz Mróz


Jedyne co mi przychodzi do głowy po skończonej lekturze to....hmmm....
Wiem, bardzo inteligentne:)
"Wieża milczenia" to książka, która wywołała we mnie skrajne uczucia. Podczas pierwszej połowy byłam bardzo zadowolona. Szybka akcja, fajni bohaterowie, wciągająca coraz bardziej fabuła. I przede wszystkim wpleciony w dialogi dowcip, którego nie da się nie porównywać do serii z Chyłką.
Miałam na początku mały problem z umiejscowieniem akcji w Michigan, chociaż w trakcie rozwoju sytuacji stało się jasne, iż coś takiego, osadzonego w Polsce, byłoby sporym przegięciem. Co zresztą i tak miało miejsce. Dlatego też książka wywołała we mnie sprzeczne uczucia. Rozwój akcji w drugiej części powieści nie przypadł mi niestety do gustu. Za dużo tego i zbyt zagmatwane. Przekombinowane. Co nie zmienia faktu, że książkę czyta się naprawdę dobrze. Autor ma lekkie pióro i to widać nawet w tym debiucie. Przez historię się płynie sprawnie, lekko i przyjemnie. Później coś zaczęło mi zgrzytać, raz autor mnie wkurzył, końcówka mnie nie powaliła. W ogólnym rozrachunku chyba mogę jednak powiedzieć, że jestem zadowolona z lektury.
Seryjne morderstwa, sekta, fanatyzm religijny, zemsta, miłość. Cięty dowcip, naturalne dialogi, wartka akcja. Fabuła może nie jest nowatorska, wręcz przeciwnie, ale autor potrafi z niej wycisnąć coś, co zaciekawia. Największym atutem powieści jest przede wszystkim styl pisarza, który umiejętnie snuje wszystkie swoje historie, pomimo tego, że czasami jego wyobraźnia przekracza linię prawdopodobieństwa.

Wydawnictwo:Damidos
    Rok wyd:2013
Stron:368
Kraj: Polska
 Opis z LC:
Młoda kobieta ginie na osnutych mrokiem ulicach Lansing w stanie Michigan. Niezwykle skrupulatny zabójca nie pozostawia po sobie żadnych śladów. Detektyw Evelyn Thomsen oraz Scott Winton, osobliwy wykładowca wyrzucony z Yale, prowadzą równoległe śledztwa, lecz nie udaje im się ustalić żadnego motywu zbrodni. Gdy seryjny morderca odbiera życie kolejnym osobom, dobierając ofiary wedle jedynie sobie znanego klucza i wykorzystując cały arsenał narzędzi, nikt nie może trafić na jego trop. Kiedy cały kraj ogarnia panika, Scott Winton odkrywa poszlakę, która prowadzi na drugi koniec świata i pozwala powiązać ze sobą wszystkie morderstwa.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Nie krępuj się! Powiedz co o tym sądzisz:)