poniedziałek, 10 października 2016

"Klasa" - Dominik W. Rettinger

W zeszłym roku trafiła do mnie książka pt."Sokół". I była to najlepsza książka sensacyjna, jaką czytałam od czasów, kiedy zachwycałam się Ludlumem. Połknęłam ją dosłownie. Dlatego bardzo uszczęśliwiła mnie wiadomość, że skończyłam czytać tom drugi. W takim razie jest jeszcze szansa na przeczytanie świetnej sensacji w polskim wykonaniu. I była. "Klasa" mnie nie zawiodła, choć obawiałam się, że tom pierwszy może być gorszy od drugiego. Nie był.

Adam Wierzbicki prowadzi właśnie swoją audycję radiową, kiedy na otwartej dla słuchaczy linii odzywa się jego dawny przyjaciel z klasy. Piotr, prezes amerykańskiej firmy, cudem uniknął śmierci i znajduje się na OIOMie. Prosi Adama, by ten go odwiedził, a podczas wizyty przekazuje mu bilet z metra, na którym znajduje się jakiś kod. Od tej pory życie Adama niewiele jest warte a znany mu świat zmienia się w arenę, na której wraz z innym przyjacielem z klasy, Karolem Siennickim, musi walczyć o przetrwanie swojej rodziny, siebie a jak się okazuje później, również dużej części polskich obywateli. Przyjaciel może okazać się najgorszym wrogiem, nikomu nie można zaufać a polityczne machinacje przyprawiają o mdłości.

"Klasa" to mocna sensacyjna powieść w amerykańskim stylu, od której ciężko się oderwać. Świetnie odzwierciedla polskie realia a najgorsze jest to, iż taki scenariusz jest bardzo realistyczny. Oczywiście na potrzeby książki niektóre wydarzenia i zachowanie postaci są mocno przesadzone, jednak nie zmienia to faktu, że powieść się czyta znakomicie. Dynamiczna akcja, różnobarwni bohaterowie i wciągająca fabuła sprawiły, że każdy, kto przeszkadzał mi w czytaniu stawał się moim wrogiem:)

Wydawnictwo:Otwarte
    Rok wyd:2014
 Cykl: Pułkownik Siennicki (tom 1)
Stron:544
Kraj: Polska
Gra w kolory
Grunt to okładka 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Nie krępuj się! Powiedz co o tym sądzisz:)