poniedziałek, 22 października 2012

"Nadzieja"- Katarzyna Michalak







Moja opinia:
Niesamowita książka. Już wstęp mnie zaintrygował.Kobieta stoi na moście i wrzuca do rzeki laptop,telefon i inne osobiste rzeczy. Wiadomo,że każda kobieta będzie chciała się dowiedzieć-dlaczego.
Jest to historia miłości pomiędzy dwojgiem ludzi doświadczonych przez los już od dzieciństwa.Ich miłość trwa ponad dwadzieścia lat i jest to uczucie naznaczone szczęściem,cierpieniem,tęsknotą i wybaczeniem.
Lilka i Aleksiej,bo to oni są bohaterami,poznają się,gdy Lilka ma 6 a Alek 8 lat.Od tej pory są nierozłączni aż do momentu,kiedy chłopak musi wyjechać.I zaczynają się ich rozstania i powroty,błędy,rozczarowania i chwile radości.
Tytułowa Nadzieja to zapewne nadzieja,jaką przez całe życie żywią bohaterowie,ale także jest to nazwa domu Aleksieja,położonego na malowniczej polanie gdzieś w górach.Jest to miejsce,w którym Lilka choć przez chwilę jako dziecko czuła się szczęśliwa i bezpieczna.

Historia opowiedziana przez panią Michalak zupełnie mnie rozbiła. Jest w niej tyle emocji,że nie sposób przejść obojętnie.Cudownie opisane są uczucia obojga bohaterów,ich wybory,okupione cierpieniem i spowodowane przez cierpienie.Dogłębna samotność Lilki jako dziecka sprawia,że serce się ściska.
 
Świetna opowieść miłosna, absolutnie niesztampowa i zapadająca w pamięć.Polecam  każdemu.
 
                                 Książkę przeczytałam w ramach wyzwania:
                                Książkę przeczytałam w ramach wyzwania:
 

10 komentarzy:

  1. Chciałabym bardzo przeczytać tę książkę:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Czytałam same pozytywne opinie na temt tej książki. Moje pierwsze spotkanie z twórczością pani Michalak nie było rewelacyjne, ale na pewno dam autorce kolejną szansę. Chyba zdecyduję się na "Nadzieję". Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ta książka ma całkowicie inny klimat niż pozostałe jej książki.Nie ma w niej nic sielankowego i przesłodzonego.

      Usuń
  3. trochę się zawiodłam na tej autorce, ale może dam jej jeszcze jedną szansę :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Muszę poznać bliżej tę pisarkę i jej twórczość:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo lubię twórczość Kasi Michalak. Szczególnie zauroczył mnie ,,Sklepik z niespodzianką. Bogusia'', dlatego z ogromną przyjemnością sięgnę także po ,,Nadzieję''.

    OdpowiedzUsuń
  6. Po twojej recenzji już wiem, że muszę przeczytać tą książkę

    OdpowiedzUsuń
  7. Cieszę się, że książka stoi u mnie na półce w biblioteczce. Koniecznie niebawem za nią chwycę. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  8. Jeszcze nic nie czytałam K.Michalak, a opinie o tej książce są bardzo pozytywne. Spotkałam się już z niejedną. Teraz Twoja... wypada ja poznać :)

    OdpowiedzUsuń

Nie krępuj się! Powiedz co o tym sądzisz:)